فلسفه علم و فلسفه آموزش

  1. On the discontinuity of Time Or On the Worm-Hole Model of Time
  2. On The Tree Models and Hyperbolic Models for Time
  3. Hyperbolic quotient models of time
  4. A Hierarchy of Universities

 

  1. ‫درباره ناپیوستگی زمان یا مدل کرم‌چاله برای زمان
  2. ‫نگاه امروز ما به علوم چه تأثیری بر آِینده خواهد گذاشت؟
  3. تأثیر عصر اطلاعات بر روش‌های فلسفیدن بشر
  4. طراحی طبقه‌بندی جدیدی از علوم
  5. ‬طراحی راهكاری عملی برای تدوین نظام پژوهشی
  6. مبانی شناختی نظریه کوانتوم
  7. مقایسه دانشگاه پرینستون با گذشته آن، تغییر مفهوم دانش و دانشگاه پس از دو دهه‬
  8. پیشنهادهایی برای ارتقای سطح پژوهشی در دانشگاه‌های ایران
  9. ‬نقد تبعیض‌ها در ساختار آموزش و پرورش ایران
  10. درباره محتوای آموزش و کارکرد آموزش در جامعه
  11. نقد ساختار اقتصادی آموزش و پرورش
  12. آرزو داشتم در چگونه مدرسه‌ای درس خوانده بودم
  13. ‫واقعیت – داده – اطلاعات – علم – خرد
  14. ‬طراحی نظام آموزشی برای گروه فرهنگی دانش‌سرای
  15. آرزو داشتم به علم در ایران چه خدماتی رسانده بودم؟
  16. عصر تسلا، انشتین، فون نویمان
  17. آموزش چه تأثیری بر زندگی من گذاشت
  18. درباره مصادیق خدمت‌گزاری فیلسوف
  19. هفت فلسفه عملی برای رهیافتی معناگرایانه به فلسفه علم
  20. نقدی زرد بر یک آیین‌نامه نارنجی از يک وزارت‌خانه قرمز
  21. درباره بومی‌سازی و علم بومی
  22. یک  دانشجو چگونه می‌تواند به كشورش خدمت كند
  23. تكنولوژی اطلاعات چه تأثیری بر زندگی من گذاشت
  24. مصادیق لغو در ساختار آموزش عالی ایران
  25. درباره نقش ارزشیابی در ساختار آموزش عالی ایران
  26. درباره نادانسته‌هایم و آنچه دوست دارم بدانم
  27. چه كسانی بر روش فلسفی من تأثیر گذاشتند
  28. چه كسانی بر روش آموزشی من تأثیر گذاشتند
  29. نكاتی در باب آزمون‌های ورودی و امتحانات نهایی سراسری
  30. دانشی مرد نیکی‌شناس
  31. درباره آینه‌های مرتبط یا دانشمندان باید با هم فكر كنند
  32. سبک شناختی و ارتباط آن با برنامه مطلوب ریاضی
  33. ‬مبانی فلسفی نظام آموزش الهیات
  34. درباره یک شروع خوب در زندگی روزمره و آکادمی
  35. بازجستجوگری و وضعیت آن در جامعه علمی ایران: مصاحبه‌ای کتبی با دكتر آرش رستگار
  36. تأثیرات شناختی دست‌آویز‌های کار با اعداد در تمدن‌های مختلف
  37. در باب اهمیت انعطاف در ساختار نظام آموزش مدرسه‌ای