- EPH-classifications in Geometry, Algebra, Analysis and Arithmetic
- Modeling of Interactions between Physics and Mathematics
- ?What is the Meaning of Deep for a Mathematician
- Psychology of Theorization in Mathematics and Physics
- Cognition types for mathematicians
- “The Truth Finder Mathematician” or “Mathematician: The Truth Finder”
- On Different Points of View Towards: A Practical Philosophy of Mathematics
- A Conjecture on the Concept of Generalization
- On The Concept of Pure and Applied Mathematics
- Field-dependent and Field-independent Mathematics
- On Theory Oriented, Problem Oriented And Cognition Oriented Mathematics
- On Holistic and Analytic Mathematics
- On Verbal, Pictorial and Constructive Mathematics
- The Experience of Discovery in Mathematics
- ?What Kind of Mathematics is Valuable
- On The Dialogue between Local and Global
- On The Dialogue between Finite and Infinite
- On The Dialogue between Continuous and Discrete
- On The Dialogue between Geometry and Algebra
- A Mathematical Framework for Mathematical Theories
- “Does Proof Bring Certainty?” or “On the Concepts of Doubt and Certainty”
- Mathematical cognition in everyday life
- On Skills of Theorization in Mathematics
- Skills of Finding Analogies in Mathematics
- On the cognitive consequences of Proof by contradiction
- Conjecturing in Service of Problem Solvers and Theorizers
- ریاضیات اول و ریاضیات آخر
- ریاضیات ظاهر و ریاضیات باطن
- ریاضیات بیضوی، سهموی و هذلولوی
- مبانی زیباییشناختی ریاضیات
- نگاهی به تاریخ ریاضیات کلنگر و سرتاسری
- نگاهی به تاریخ ریاضیات کلامی
- نگاهی به تاریخ ریاضیات تصویری
- نگاه حقیقتشناسانه به تاریخ ریاضیات
- نگاهی به تاریخ ریاضیات تحلیلی و جزءنگر
- نگاه شناختشناسانه به تاریخ ریاضیات
- نگاه مفهومی به تاریخ ریاضی
- نگاهی مسئلهمحور به تاریخ ریاضیات
- نگاهی به تاریخ ریاضیات وابسته به میدان
- چه ﻣﺴﺎﺋﻠﯽ در رﯾﺎﺿﯿﺎت اﻣﺮوز ﺑﻨﯿﺎدیاند؟
- چه ریاضیاتی با ارزش است؟
- دیدگاه امروز ما به ریاضیات بر آینده تفکر چگونه تأثیر خواهد گذاشت؟
- عدد چیست؟
- نگاهی نظریهمحور به تاریخ ریاضیات
- ریاضیدان بتپرست و ریاضیدان بتشکن و ریاضیدان موحد
- یک نظریه و یک زبان مشترک برای چند مدل ریاضی مختلف
- حقیقت پشت صحنه قضيه چبوتارف
- کار کردن زیاد با یک مفهوم یا یک مهارت ریاضی چه تأثیری بر ساختار شناختی ریاضیدان میگذارد؟
- درآمدی بر خواب حرفهای ریاضیدانان
- آنچه یک دانشجوی دكترای رياضی بايد بداند
- عدد و شكل از ديدگاه جبردانان، آناليزدانان، هندسهدانان و تركيبياتدانان
- «مهارت پرسشگری برای یک ریاضیدان» یا «روش پرسشگرانه در انجام دادن ریاضیات»
- یادگیری ریاضیات به روش انجام دادن ریاضیات
- تاریخ تجربه یادگیری و انجام دادن ریاضی من
- فرق یک مهندس با یک ریاضیدان چیست؟
- نقشه مفاهیم اصلی و ساختارهای ریاضی مركزی در تحقیقات یک ریاضیدان
- سنت ارائه پیشنهادهای علمی به یک ریاضیدان برای ادامه یک تحقیق ریاضی
- درباره تم فلسفی حاكم بر یک تحقیق ریاضی
- نگاهی نو به مفهوم عدد
- ریاضیات چه تأثیری بر زندگی من گذاشت
- نقد ریاضیات بدنمند توسط یک ریاضیدان
- پرش بين فرمولبندیهای مختلف یک تئوری یا حکمت پارادایم
- هفت فلسفه عملی برای رهیافتی معناگرایانه به فلسفه ریاضی
- نقدی بر مقاله: معیارهای تشخیص یک ریاضیدان برجسته پژوهشی چیست
- مدیریت زمان در طول یک تحقیق ریاضی
- یک ریاضیدان پیشكسوت زندگی خود را چگونه میگذراند
- درباره مصادیق مدیریت علمی در جامعه ریاضی
- مصادیق شرک در زندگی اجتماعی ریاضیدانان
- هنر در برابر تکنیک یا ریاضیات در برابر خوشنویسی
- استعارههای بدنمند: قسمت اول – بدنمندی حساب پایه
- استعارههای بدنمند: قسمت دوم – بدنمندی جبر، منطق و مجموعهها
- گفتگوهایی درباره فرم و صورت و رسم
- گفتگوهایی انتقادی درباره ریاضیات: قسمت اول – نگاهی کلنگرانه به پیش رو
- گفتگوهایی انتقادی درباره ریاضیات: قسمت دوم – نقد و تشویق تحقیقات در ترکیبیات
- گفتگوهایی درباره حدگیری در نظریه اثبات
- گفتگوهایی درباره حقیقت ریاضی پشت صحنه
- گفتگوهایی درباره گرایشهای چپ و راست در ریاضیات
- گفتگوهایی درباره زبان ریاضی در برابر زبان بشری
- گفتگوهایی در باب فساد در سیستم ارزشگذاری تحقیقات ریاضی
- تئوریپردازی در بستر زمان
- حركت اندیشه ریاضی در بستر جغرافیای انسانی
- داستان نشستهای خیام خیّام از دیدگاه یک فیلسوف ریاضی
- نقش ریاضیات در توسعه جامعه و توسعه فنآوری
- گزارشی از نظام آموزشی ریاضیات در آمریکا در مدرسه و دانشگاه
- چه مسائل بنیادی ریاضی برای سرمایهگذاری در تحقیقات ریاضی ایران مناسباند؟
- تحلیل گفتمان انتقادی در کلاس درس ریاضی دانشگاه
- ریاضیدانانی که روی روش ریاضی من تأثیر گذاشتند
- نگرش پرسشگرانه به تاریخ ریاضیات و فیزیک
- گفتگوهایی درباره تأویل ریاضیات و ارتباط آن با فلسفه علم
- پیشینه تاریخی نظریه میدانهای ردهای
- گفتگوهایی درباره هندسه و دگردیسی
- پرسش و پاسخ درباره هندسه به مثابه موجود موضعاً ساده